! The 1st 7

خب،تصمیم گرفتم چند تا از وقایعی که تو دوران بچگی برام اتفاق افتاده رو بنویسم.واسه اینکارم یه دلیل خاص دارم که بعدآ میفهمین!

-اپیزود اول

سه چهار سالم بیشتر نبود.سبدی رو که مامان لباسهای کثیف رو توش مینداخت از حموم آوردم بیرون و گذاشتم روبروی سکویی که جلوی پاسیو بود.نشستم توش و شروع کردم به رانندگی!! قان قااااااااان...قان...سبد واژگون شد و من با کله اومدم رو اون سکوی لب تیز! سرم شکافت...هیچکدوم از صحنه‌هاش یادم نمیره.بابا خونه نبود.مامان هما رو بغل کرد،دست حمید و من که از سرم خون میومد رو گرفت و راه افتاد طرف خونه پدربزرگم که یه خیابون بالاتر بود.هما و حمید رو گذاشت اونجا و با تاکسی رفتیم بیمارستان.دیگه چیزی که خوب یادمه اینه که نشستم رو یه صندلی و یه خانمه با یه چیزی مثل ناخنگیر!(فکری که اون موقع نسبت بهش داشتم و بعد مامان توضیح داد که اسم اونکار بخیه زدن بوده!) اومد سراغم و اشکمو دراورد! بعدشم یه عمامه سفید دور سَرَم بستن! همه با من زیادی مهربون شده بودن و من به عمامه سفیدم افتخار میکردم!!

 

اپیزود دوم-

۴ سالم بود که یاد گرفتم از ۱ تا ۱۰ بنویسم.با عدد ۳ مشکل داشتم.هر کاری میکردم نمیتونستم واسش دو تا دندونه بذارم!! هر چی مینوشتم،به مامانم نشون میدادم و اونم همش میگفت زیادی دندونه گذاشتی!!یه صفحه کامل پر شد از انواع و اقسام ۳ ها به جز ۳ با دو تا دندونه!! بالاخره یه ۳ نوشتم و دو سه بار دندونه‌هاش رو شمردم...دو تا بود!! مامانم تو حموم بود.هیجان نوشتن یه ۳یِ دو دندونه کاری کرد که درِ حموم رو باز کنم و جیغ بزنم: "این یکی دو تا دندونه داره" !!

دخترعموی بابا یه پیرزن مهربون بود.مهربون و تنها.اسمش خانم بود! وقتی صاحبخونش جوابش کرد،بابا بهش پیشنهاد کرد بیاد تو یکی از اتاقهای خونه ما زندگی کنه.خونه ما دو تا واحد کامل داشت و دو تا سوئیت کوچیک که هر کدوم شامل دو تا اتاق و یه دستشویی و حمام بودن.یکی از این سوئیتها شد یه جا واسه زندگی این پیرزن.صداش میزدن دخترعمو خانم که تو خونه ما به اختصار اسمش شد دخترعمو.بچه که بودم نمیتونستم دخترعمو رو تلفظ کنم و بهش میگفتم دِبَشو!! خیلی دوسش داشتم.سواد نداشت و تو این کلاسهای نهضت سوادآموزی شرکت میکرد.هر وقت برمیگشت خونه من میرفتم بالا پیشش.عاشق دفتر و کتابش بودم.خیلی دلم میخواست باهاش میرفتم نهضت! معلمشون بهشون گفته بود تلویزیون یه برنامه داره واسه افراد بیسواد که هر وقت رفتن خونه باید این برنامه رو ببینن.من و دخترعمو با هم این برنامه رو هر روز صبح-فکر کنم ساعت ۹-می‌دیدیم و اینجوری بود که من تو ۵ سالگی،به شکل نیمه خودآموز! خوندن و نوشتن رو به طور کامل یاد گرفتم! دیگه هر کس میومد خونه ما یه کتاب داستان میاورد و من براش میخوندم! چند تا سوتی اساسی هم داشتم البته که یکیش تلفظ زیبای کلمه گَوَزن بود!  

 

اپیزود سوم-

۵ سالم بود که دستم شکست.هیچیش از یادم نمیره.یه روز جمعه بود.مامان رفته بود جشن عقد یکی از فامیلا ولی بابا به خاطر بازی پرسپولیس-استقلال مراسم رو پیچونده بود و به همراه حمید و یه پلاستیک تخمه چسبیده بود به تلویزیون.عابدزاده تو استقلال بازی میکرد و هوادارای پرسپولیس ازش متنفر بودن.بازی هنوز شروع نشده بود ولی تلویزیون،ورزشگاه و بازیکنا رو نشون میداد.من که چیزی از فوتبال حالیم نمیشد کنار بابا نشسته بودم و سوال میکردم:-قرمزا خوبن یا آبیا؟
-قرمزا بابا...قرمزا!!
-چرا؟
-چون همش میبرن !
-این آقاهه که دستکش پوشیده خوبه یا بده؟!
-بده بابا...بده!
-چرا دستکش پوشیده؟!
-چون توپ میخوره به دستش دردش میاد!
-خب چرا توپو میزنن به دستش؟!
-برو بابا جان...برو با هما بازی کن...برو!
-اسم این آقاهه که دستکش پوشیده بود چیه؟
-...
-باااباااا....اسم این آقاهه که دستکش پوشیده چیه؟
-عابد زاده...عابدزاده بابا.
...بازی شروع شد و من دویدم یه تیکه کاغذ اوردم...

-آبدزاده رو درست نوشتم بابا؟
-...
کاغذو جلوی چشمای بابا تکون میدادم...
-..ببینش...ببین درست نوشتم...
همینجور که کاغذو پس میزد:
-نه عزیزم..با عینه!
یه ع به اول آبدزاده اضافه کردم و جمله رو کامل کردم: عآبدزاده بد است. !!!

-بابا ببین چی نوشتم...(انقد کاغذو جلوش تکون دادم تا راضی شد یه نگا بش بندازه!)
-آفرین بابا...حالا برو این بنداز تو کوچه تا پستچی ببره بده به عابدزاده!!!!...برو بابا جون!
هما رو صدا زدم و باهم تند دویدیم تو پارکینگ...در خونه رو باز کردم و کاغذو که تا زده بودم گذاشتم لب باغچه‌ی تو کوچه...برگشتیم تو پارکینگ...یکی از دوستای بابا وانتش رو گذاشته بود تو پارکینگ خونه ما که سه تا ماشینو هم میشد توش جا داد.
-حوری میای مامان بازی؟ !!
-باشه...خونمون تو همین وانته باشه.
-آره...من مامان،تو بچه!! (هما عاشق این بود که بزرگتر باشه...حتی سرِ بابا رو بعضی وقتا میذاشت رو پاهاشو براش لالایی میخوند!)
-نه قبول نیست...من بزرگترم!
-ولی تو که بلد نیستی بابا رو بخوابونی!...من مامانِ بابا هم هستم!!...بابا خودش به من گفت مامان!!
-باشه...تو مامان...منم بچه....اسمم سحر! ولی دفعه بعد من مامانماااا!
-باشه...سحر جان..بیا تو خونه عزیزم..برف داره میاد!!!
از پشت وانته رفتیم بالا.
-مامان میخوام از پنجره برفا رو نگاه کنم! (و به سمت لبه عقب وانت رفتم)
-نه نمیشه!سرما میخوری!!
-نه نه...من میخوام برفا رو ببینم...میخوام برم لب پنجره بشینم
-نخیییر...من مامانتم!...میگم بیا اینطرف میخوام برات سوپ درست کنم!!
(دست منو گرفتو کشید به سمت خودش)
-میگم بیا اینطرف!
-نمیخوام بیام!
-بیا!
-نه!
بیااااااااااا!
-نههههههههههههههههه!

تالاپ!!! از اون بالا روی دست چپم افتادم کف پارکینگ.حتی اشکم در نمیومد.هما اومد بالا سرم و شروع کرد به گریه کردن.از نقش مامان در اومده بود و منو تکون میداد.شوکه شده بودم و دستم عجیب درد میکرد...تکونش نمیتونستم بدم.با هر بدبختی بود برگشتیم تو خونه.هما گریه میکرد و نیمه اول هنوز تموم نشده بود!!
-بابا حوری از بالای وانت افتاد پایین
بابا از جا پرید و اومد طرفمون
-اِ اِ اِ...چه جوری...چت شد؟جاییت درد میکنه؟
زدم زیر گریه!
-دستم هم میسوزه هم درد میکنه!! (اونوقتا مطمئن بودم هر وقت یه نفر یه جاییش هم بسوزه هم درد بکنه یعنی یه اتفاق خیلی بدی افتاده!!!)
بابا بغلم  کرد و دستمو ناز کرد...انقدر حواسش به بازی بود که باید بش تذکر میدادم که محل درد رو ناز کنه! نه بالا پایینشو!! خلاصه اینکه دست من تا اومدن مامانم هم درد کرد و هم سوخت!! مامان که اومد کلی با بابا دعوا کرد و چه فحشهایی بود که نصیب پرسپولیس و استقلال نشد! یه بقالی بود تو خیابونمون که دست و پای در رفته و مو برداشته رو جا مینداخت.اول رفتیم اونجا و طرف گفت که این،کار من نیست.رفتیم بیمارستان و دستمو گچ گرفتن....موقع برگشتن بابا برام بستنی خرید...همه خیلی مهربون شده بودن و من اینبار به گچ دستم افتخار میکردم !!

فرداش عمو اینا اومدن خونمون.هر وقت میومدن من و هما و حمید و فاطمه(دختر عموم که 4 سال از من بزرگتره) کنار هم میشستیم و نقاشی میکشیدیم تا آخرش بزرگترا قضاوت کنن نقاشی کی قشنگتره و همیشه‌ی خدا نقاشی همه قشنگ بود و مال هیچکس حتی یه ذره قشنگتر نبود!! و ما هر بار که همدیگه رو میدیدم یه بار دیگه شروع میکردیم به نقاشی کشیدن تا شاید این بار مال یکی از بقیه قشنگتر بشه!
دست چپ من توی گچ بود.شروع کردیم به نقاشی کشیدن.اون موقع ها تازه یاد گرفته بودم یه دختر گیس بافته رو از پشت سر بکشم! خونه‌ای که دیواراش آجر داشته باشه رو هم مامان به همه یاد داده بود.یه دختر گیس بافته از پشت سر کشیدم کنار یه خونه آجری.چون دست چپ من شکسته بود تمام نقاشی که با دست راست کشیدم کج از آب در اومد!! کج و معوج...دست چپم تو گچ بود خب!! تمام موجودات تو نقاشیم به یه طرف کج شده بودن!!
همه بزرگترا گفتن نقاشی حوری این دفه از همه قشنگتره!!!!

 

-اپیزود چهارم

حمید و من و هما تو فاصله ۵ سال به دنیا اومدیم و این باعث شده بود سرِ مامان حسابی شلوغ باشه همیشه.ما خیلی زود راه افتادیم.شاید مثل این درختهایی بودیم که خودشون رو تو شرایط سخت با محیط وفق میدن و مثلا تو کویر ریشه‌های قوی پیدا میکنن.ما هم یه جورایی مجبور بودیم زود راه بیفتیم و البته خیلی زود هم شروع به حرف زدن کردیم.بخصوص حمید که یه چیز عجیبی بود و اونجور که شنیدیم از ۶ ماهگی میتونسته حرف بزنه.مامان هم بیکار نبوده و از همون بچگی به ما کلی شعر کودک و نوجوان و بزرگسال یاد میداده!! ضمن اینکه یکی از بزرگترین سرگرمیهای دوران بچگیمون نقاشی کشیدن بود.یه مجله بود-یا شاید هنوزم هست-به اسم سروش کودکان.یه صفحه‌ای بود تو این مجله که نقاشیهای ارسالی بچه‌ها رو چاپ میکرد.یه روز مامان گفت اگه ماها هم یکی یه نقاشی خوشگل بکشیم،واسمون پُستش میکنه به این مجله! ما هم دست به کار شدیم.اون موقع حمید کلاس سوم دبستان بود و من اول بودم.تو همون صفحات اول کتاب ریاضی سال سوم یکی از این بازیهای مورد علاقه من بود.از اینا که یه مشت نقطه رو به هم وصل میکردیم تا آخرش یه چیز جالب از توش در میومد! این یکی طرح یه اسب بود و جناب حمید خان صفحه نقاشیش رو گذاشت رو این اسبه و بعله دیگه!!  من بعد از اینکه در کشیدن نقاشی از رو مدل به شدت ناموفق بودم،چند تا کوه با یه رودخونه کشیدم.یه پل روی رودخونه و دو تا ماهی قرمز گُنده تو آب!! هما هم یه آدم کشید اون وسط صفحه! نقاشیا رو پُست کردیم...یه روز که از خونه پدربزرگم برمیگشتیم خونه،متوجه یه نامه شدیم! بازش کردیم...نوشته بود: "پسر گُلم،حمید جان.نقاشی تو که از طرح صفحه فلان(تو نامه دقیق بود!)کتاب ریاضی کلاس سوم کُپی کردی به دستم رسید.مطمئن استعداد خودت اونقدر زیاده که بتونی یه نقاشی واقعی بکِشی!پس منتظر می‌مونم!...دختر عزیزم،هما جان.با توجه به سن و سال کمت،نقاشی بسیار قشنگی کشیدی.با تمرین بیشتر میتونی نقاشیهای خیلی قشنگتر هم بکِشی....و اما دختر خوبم،حوری جان.نقاشی خیلی قشنگت به دستم رسید.بهت تبریک میگم.هفته آینده میتونی نقاشیت رو تو مجله خودت ببینی.موفق باشی"!!!!!!!!!!!!

چقدر احساس پشیمونی میکنم از گُم شدن نامه هه! و چقدر بیشتر از گم شدن اون سروش کودکان عزیزِ هفته بعد،که نقاشیمو چاپ کرده بود!

 

۱- ۲۵ام...یعنی فقط 3 روز دیگه،روز ثبت نام دانشگاهه! همیشه همینطور بوده...یعنی دقیقا همیشه!! کلاس اول دبستان رو که با اون شور و شوق شروع سال تحصیلیش کنار بذاریم،این احساسی که 3 روز مونده به آخر تعطیلات سراغم میاد تو اون 12 سال بعدی کاملا مشترک و یکجور بوده.نمیدونم چی هست...شاید یه جورایی عذاب وجدان از یه تابستون بی ثمر که تا اونجا که حافظم کمک میکنه هیچوقت چیزی از توش در نیومده! بالاخره کاریش نمیشه کرد...توبه گرگ مرگه! هر سال تصمیم میگیرم یه کار مهم تو تابستون انجام بدم اما این تصمیما هیچکدومشون از نوع کبری نیستن!
بیشتر از 16 واحد نمیتونم بردارم.همه ساعتا با هم تداخل دارن و این خیلی بده..ترمهای فرد رو به نظرم باید سنگین گرفت.ترم 2،من فیزیک 2 رو روز ترمیم حذف کردم چون پیش نیاز هیچ درسی نیست واسه رشته ما.اومدن هما به دانشگاه باعث شد من ترم 3 نه معادلات بگیرم نه فیزیک 2 تا این دو تا درس رو با هم بگیریم و سر جلسه کنار هم بشینیم.ترم قبل معادلات رو با هم گرفتیم اما باز بیخیال فیزیک 2 شدیم تا تو ترمی این درس رو برداریم که ترم افتاده‌هاست و شنیده‌ها حاکی از اینه که آسونتر میگیرن و نمره بهتری میشه ازش گرفت!! معادلات که جدآ حال اساسی داد بهمون!...هم با هم خوندیم هم سر جلسه کنار هم بودیم و دیگه خلاصه دو تا برگه یه جور تحویل دادیم و شکر خدا! نمرش هم خوب شد!!! حالا دیگه قراره این ترم فیزیکه رو بگیریم و از شرش خلاص شیم.آز فیزیک رو هم میخوایم با یه گروه بگیریم و همونجور که میدونین بودن یه دوست خوب با شما تو یه گروه آزمایشگاه غنیمتیه...دیگه چه برسه به اینکه این دوست،خواهرتون باشه!!!...همیشه‌ی خدا از فیزیک بدم میومده...عوضش این ترم گسسته میگیرم که خیلی دوست دارم.جبر 2 و توابع مختلط هم هستن و کلا اگه از فیزیکه بگذریم،ترم خوبی میشه ایشالا!!

۲-در حال خوندن کتاب مسخ فرانتس کافکا هستم! اگه داستان همینطور پیش بره که تا الآن رفته،یه مطلب اساسی باید بنویسم در موردش!

۳-امروز موقع ناهار سخنرانی آیت‌الله قرائتی رو از تلویزیون میدیدم.بعد از کلی شر و ور گفتن،فرمودن در انتها میخوام در مورد انرژی هسته‌ای حرف بزنم!!(دو کلمه هم از مادر شوور!!)...حالم از همشون به هم میخوره.از این آشغالی که یه ساعت رو مغزمون سخنرانی کرد و از همه اون مریدهاش که عین بُز سرشونو انداخته بودن پایین و نُت برمیداشتن از اینکه پیامبر چه جور عطری به خودش میزده خدا سال پیش!! کلمه نفرت،خیلی قویه.حتی فکر میکنم از عشق هم قویتر باشه.یعنی راحت نمیشه در مورد یه چیزی کلمه نفرت رو به کار برد.دیگه باید در حد طرشت باشه دست کم!! اما من با تمام وجود از اینا متنفرم....یعنی میشه دوره اینام تموم بشه؟یعنی من اونروز رو میبینم؟به عمر من قد میده یعنی؟میدونم...میدونم خیلی نامردیه...میدونم خیلی بی کلاسیه...از تمدن و آزادی به دوره...میدونم این حرف خیلی زشته...میدونم...اما میشه یه بار دیگه روزی برسه که تو خیابونا چادر از سرِ زنها بکشن؟!!!

نظرات 21 + ارسال نظر
آرش چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:42 ق.ظ http://pyramidsong.blogfa.com

از این که بگذریم که حمیدِ شیش ماهه چه کلماتی رو چه جوری ادا می‌کرده ;) و همین‌طور این‌که اون جناب عابدزاده بعد از مدتی "خوب است" شدند و هم‌چنین از این موضوع هم بگذریم که شما در سه چهار سالگی دروس خارج فقه و اصول (؟) رو تموم کردی و معمم شدی (:دی)، و همین‌طور از این‌ مسئله که چادر به زور از سر زن‌ها کشیدن همون‌قدر بی‌معنی‌ه که چادر به زور سرشون کردن، و اگه از خیلی چیزهای دیگه هم بگذریم فعلا،
این سوال اساسی هنوز برای من مطرح می‌مونه که تو تا این وقت صبح، "شب‌بیداری" کردی یا "سحرخیز باش تا کامروا باشی" بودی؟!‌ :پی

حسین چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:47 ق.ظ http://www.juventus.ir

تکامل سینوسی :دی : پی

سیروس چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:59 ق.ظ

حوری جان جسارتا این وبلاگ خودته و هر کاری بخوای میتونی توش بکنی اما دو تا نصیحت برادرانه:
۱- زیاد و طولانی ننویس چون خونده نمیشه. یه استانداردی برای وقت خواننده تعریف کن. مثلا ببین خودت چقدر پای یه متن تو دنیای مجازی وقت میذاری.
۲- خیلی از احساسات سیاسی و اجتماعی اهالی وبلاگستان مشترکه و حرفا مشابه اما هیجان زده شدن و حرفای تند نوشتن برای تو که هنوز کوچولویی و دانشجو و ... میتونه خوش عاقبت نباشه. وقتی میخوای فحش بدی لااقل به این رکی اسم نیار.

ث.ج چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:06 ق.ظ

با حرفای پست قبلت تا حد زیادی مخالفم. دوست دارم فرصت بشه بتونیم راجع بهش صحبت کنیم. حداقل از طریق چت.
اینروزا هر جیزی که باعث میشه یاد یووه بیافتم و بهش فکر کنم، بد جوری دلم می گیره :( تو اینجوری نیستی؟؟

بهروز چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:47 ق.ظ

اولاٌ دیگه فکر نکنم نیازی به کشیدن چادر باشه؛همین الان اگه آقا اشارت کنن نصف بیشتر ملت با سر و پای باز میریزن تو خیابونا.
دوماٌ از همون بچگیتم خز بودی تو؟مامان بازیم شد بازی؟ما دکتر بازی میکردیم.همیشه هم من همه رو خر میکردم میشدم دکتر بشون آمپول میزدم:D
سوماٌ آزمایشگاه این ترم یه گروه مختلط داره چهارشنبه صبح؛شما هم مثل من بیاین همون روز بگیرین.به هر حال تو اینجور کلاسا داشتن یه دوست خوب غنیمته.چه برسه به 2تا:-"
رابعاٌ!حالا اینا رو گفتی که چی؟غیر از گرفتن وقت گرانبهای ما منظور دیگه ای داشتی؟:|

یه زن چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:32 ب.ظ http://me-justawoman.blogsky.com

وای حوری خدا نکشتت الهی چقدر اون صورتک جلوی دیالگ بابات حال داد . جون تو انگار خود خودشو کشیدی ؛-) بقیه‌شم باعث شد هی به صفحه مانیتورم لبخند بزنم و توجه همکارای عزیز جلب بشه که طرف چی‌داره می‌خونه اینقدر بانمکه :-))
راستی یه چیزی یه کوچولو مراقب خودت باش عزیز دل :-)
writing so frankly is not appreciated sometimes

هما چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:32 ب.ظ

با توجه به اینکه من جزو معدود افراد(یا تنها فردی)بودم که در جریان این اتفاقا بودم باید بگم:
۱)دبشوی تو دخترعموی پدربزرگ بود نه بابا:دی
۲)تا اونجا که یادمه همیشه من بدون جر و بحث مامان بودم همونطور که فقط من مامان بابا بودم:دی...راستی گفتی عابدزاده یادم افتاد بچگی چقدر دوسش داشتم مثه...خودت که میدونی...
۳)در مورد کتاب مسخ هم رو در رو بت بگم تاثیرش بیشتره...

به اقا بهروز:ما اینقدر بازیایه متنوع داشتیم که هر دفه بنا به موقعیت و افراد دور و برمون یکیشونو انتخاب میکردیم...مامان بازی دکتر بازی مغازه بازی فوتبال فوتبالو فوتبالو...

حسین چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:23 ب.ظ http://www.juventus.ir

بهروز نامرد شدیا
تحویل نمی گیری پسر خوب؟؟؟
چرا پرسپولیس مساوی کرد
کارمون توی اصفهان سخت شد
به این بحثی که من الان دارم می کنم میگند پارازیت برای تنوع در بحث
با اینکه اصفهانی هستم ولی الان مدتیه اونجا نیستم اما حتما واسه بازی میام اصفهان
دلم لک زده واسه ناژوون و قلیوناش
البته شنیدم مدتی تعطیل بوده
چاکر هر چی اصفهانی
اما حوری شیطون بودی
هر چند به خودت هم گفتم شیطونی با ایکیو خیلی خوبه
۲ سال پیش این حرف رو بهت زدم و حالا بهم ثابت شد


بهروز چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:44 ب.ظ

حسین جون این حرفا چیه داداش.ما کوچیکتیم.اما پرسپولیس عجب حالی داد رفت تو قوطی=))))
مخصوصاٌ اینکه گل نیکبخت بی غیرت هدر رفت.دلم براش میسوزه,یه غلطی کرد حالا مث سگ پشیمونه.با این خط دفاعی که پرسپولیس داره بازی برگشت فاتحش خوندس.اتفاقاٌ من میخوام برم ورزشگاه.اگه تو هم میای پایه شو با هم بریم.

رضا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:48 ب.ظ http://dr-reza.blogf.com

میبینیم تو هم از بچه های درد کشیده روزگاری ها :)))‌خداییش ولی طاقتت مثکه زیاد بوده حسابی :)‌... حالا جدای از این حرفا از طرف ما جمعه استادیوم نقش جهان فراموش نشه ... یه دودورو دودودی بکن از طرف ما ... بچه های ما غریبی نکنن اونجا !:))‌ایشالله نیکبخت دو تا هم برگشت میزنه حکم عابدزاده رو پیدا میکنه !:))

حمید پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:07 ق.ظ http://www.ziroroo.blogfa.com

سلام حوری خانم. اول مخوام که از اینکه به وبلاگ ما توجه ویژه داری تشکر کنم. بعد از این تعارفات، میخوام بگم که من فهمیدم واسه چی وقایع دوران کودکیت را تعریف کردی:
در اپیزود اول: ". . .گذاشتم روبروی سکویی که جلوی پاسیو بود."
در اپیزود دوم: ". . .خونه ما دو تا واحد کامل داشت و دو تا سوئیت کوچیک که هر کدوم شامل دو تا اتاق و یه دستشویی و حمام بودن."
در اپیزود سوم: ". . .تو پارکینگ خونه ما که سه تا ماشینو هم میشد توش جا داد."
در ایزود چهارم: برای اینکه توجه خواننده زیاد جلب نشه به موضوع اشاره نشده.
همه این اشاره ها، نشان از این حقیقت داره که بابات پولداره. . . آره؟
یه سوال هم دارم: میشه بگی نظر بابات در مورد داماد سر خونه چیه؟

محمد پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:41 ب.ظ

تو همین الانشم عین ۱۰-۱۲ سال پیشی!
پس این دست چپت که هنوز گهگداری میبندیش هنو خوب نشده؟!!!
ولی خدایی چقدر دلم برا آبدزاده تنگ شده‌ ها!,
آهان راستی من معمولا ترمهای زوج بهترم،۱۶ تا واحد خیلی هم زیاده.
راجع به مسخ هم حدس می زنم چی بخوای بگی!
در مورد شماره ۳ هم فک میکنم یه کم باید ملاحظه خودت رو بیشتر داشته باشی خانوم خانوما!

بهاره جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:21 ق.ظ

چقده خندیدم با این پستت.عجب وروجکی بودی ها ((:
اون تیکه دست شکستنت از همه خنده دار تر بود ((=

آرش جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 03:10 ب.ظ http://ziroroo.blogfa.com

چه خوب مینویسی

براستی صلت کدام قصیدهای ای غزل ؟

عمو محراب شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:57 ق.ظ

بابا فسقولچه!!!!!!!!:-))
ولی در کل سرور هر چی لنگیه
امیر خان قلعه نوعیه :-))
بلا نسبت تو البته هر چند دیگه زدی تو کار حس ناسیونالیستی نسبت به اصفهون!!

آرش شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 05:12 ق.ظ http://pyramidsong.blogfa.com

یه چیزی یادم اومد
قرائتی حجه‌الاسلام بود D:

ساسان شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:52 ب.ظ

حوری بت میاد خیلی cute بوده باشی
عمو محراب در بست مخلصیم شعرو خوب اومدی :دی

ساندر یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:28 ب.ظ http://se-tofangdar.blogfa.com

چقدر اون شکلکه موقعی که خواستی ۳ رو به مامانت نشون بدی جالب بود!!! هر چی یادم میفته می خندم! کلا خیلی خنده دار بود! چرا ماجرای بازی کردن بابات با هما رو ننوشتی که گذاشته بودنش توی یه پارچه و تابش داده بودن تا خورده بود تو دیوار!!!!!!!!اونم جالب بودا!

حسین دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:07 ب.ظ http://www.juventus.ir

چقدر همه تولد حوری رو بهش تبریک گفتند
عجب دوستایی :دی

محمد سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:04 ق.ظ

حوری مطلب واسه تولدت نمی نویسی؟:دی
مبارک باشه ۲۱ امیش!

مامان بچه های ننه حوری دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:08 ب.ظ

اولا مثل همه حوری هایی که میشناسم خیلی خری
دوما از اسمت بدم میاد چون یه زنیکه با تفکراتی مثل تو ودرست به خری خودت بچه ده روزشو ول کرده و زده به چاک ددر.
اختلافش هم با شوهرش سر همین حجاب بوده حالا اون بچه شش سالشه که خودم بزرگش کردم و به کوری چشم ننه قوریش بهم میگه مامان و حالا که سر مبارک ننه به سنگ خورده رفته چادر سرش کرده اومده بچه را پس بگیره که صد البته : زرشک !!!!!!!!!!
کسی به حجابت نیاز نداره این تویی که به عفاف نیاز داری!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد